Planując wykorzystanie terenu przed budynkiem z wzięciem pod uwagę dróg dojazdowych powinno się przed położeniem bruku, czy opcjonalnie wylaniem masy bitumicznej zadbać o pewność i komfort korzystania. Jest to istotne zimą, gdy oczekujemy przymrozków, zamarznięć i opadów śniegu. Jest to szczególnie ważne w przypadku|opcji gdy miejsce postojowe samochodu posiadamy poniżej powierzchni gruntu. Aby komfortowo parkować i wyprowadzać wóz w tym okresie można zainstalować maty grzewcze do zjazdów. Maty do tego zastosowania to gotowe do zamontowania płachty z umocowanymi w odpowiedniej odległości od siebie przewodami grzewczymi, dzięki którym otrzymamy właściwą siłę na metr kwadratowy. Maty mają szerokość 0,6 m i maksymalnie 21 m długości. Pozwala to na dostosowanie do każdego rozwiązania. Na dojazdach stosuje się najczęściej po jednej wiązce ułożonej pod linią najazdu auta. Istnieje możliwość by zamontować maty grzewcze również pod płytkami chodnikowymi. Maty na prąd, w zależności od zastosowanego połączenia, występują w alternatywnych napięciach 230V lub 400V. Podstawowa moc wykorzystywana pod kostkę brukową stanowi 300W/m2. Produkowane są modele, które mają tymczasową odporność termiczną do +240 stopni i dzięki temu można je pokrywać asfaltem. Maty na prąd owe produkowane są o mocy 400W/m2 i jak wersje o niższej mocy na m2, w powiązaniu od istniejącej instalacji mogą być zasilane 230V lub 400V. Aby układ funkcjonował właściwie niezbędne jest zastosowanie regulatora. Najwydajniejszy regulator powinien posiadaćdwa czujniki. Receptor termiczny i receptor wilgotności. Tylko zamontowanie obu jednocześnie gwarantuje prawidłowe działanie.Gdy zastosujemy również podłączenie dla odprowadzenia liniowego założonego na drodze dojazdowej do parkingu należy zainstalować najlepiej podwójnie ułożony przewód samoregulujący się. Da nam to gwarancje, że zgromadzona tam deszczówka nie zamarznie. Tak zamontowana instalacja zapewni użytkownikom na komfortowe funkcjonowanie przez wiele, wiele zim.