Przy modernizacji samochodu ciężarowego właściciele w wielu przypadkach zastanawiają się jaki typ zabudowy burtowej wybrać. Profile stalowe kojarzą się z trwałością, jednak są bardzo ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na zmniejszenie ładowności samochodu. Szczególnie istotne jest to w przypadku aut ciężarowych o mniejszej ładowności. Wykorzystując lekkie profile z aluminium można zwiększyć ilość przewożonego towaru, co przekłada się na obniżenie kosztów przejazdu. Montując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga samochodu wraz z ładunkiem jest szczegółowo sprawdzana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych norm skutkuje zapłatą wysokiego mandatu. Profile z aluminium można z powodzeniem stosować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Typowym sposobem montowania burt jest ich kupno w układzie zatrzaskowym. Każdy profil posiada na całej swojej rozciągłości system zatrzasków, który umożliwia zapięcie z kolejnym profilem aluminiowym. Wyjątkiem jest profil górny, który ma prosto wykończony grzbiet. W taki sposób można montować burty na dowolną wysokość zależną od potrzeb. Użycie specjalnego profilu o cieńszej ścianie pozwala na przymocowanie części do zamocowania konstrukcji plandekowej. Profile z aluminium cieszą się popularnością nie tylko ze względu na łatwe mocowanie, ale także brak konieczności ich konserwowania. Wybierając deski aluminiowe w wersji anodowanej nie ma potrzeby ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji z warstwą ochronną dostępne są również elementy dodatkowe potrzebne do wykonania zabudowy burtowej, np. elementy końcowe. W celu uszczelnienia całej ścianki można przymocować między profilem dolnym, a podłogą specjalny profil uszczelniający.
Profile stalowe czy aluminiowe
Opublikowane w dziale:Bez kategorii