Burty wytworzone ze stali są bardziej trwałe, ale także cięższe od aluminiowych, co trzeba przekalkulować podczas projektowania takiej konstrukcji, albowiem od finalnej masy samochodu zależy spalanie. Wiadomo, że im większy ciężar, tym więcej wykosztujesz się na ropę. Wysokość burt do auta dobiera się do wielkości i tonażu towaru, jaki ma być transportowany. W celu ułatwienia załadowania, burty powinny mieć możliwość ich uchylania, zatemmontuje się je na zawiasach, a nie jako nieruchome. Popularne zawiasy burtowe składają się z dwóch części – jedna przykręcana do burty w dolnej części, druga do ramy pojazdu. Same burty wykańczają zamknięcia,pozwalające na stabilizację burty w pionie podczas jazdy. Do tego celu doskonale nadają się kłonice burtowe, które mogą być równieżwypinane, co bywapomocne w trakcie poziomego załadunku długich prętów. Zawiasy na profilach burtowych umieszcza się z reguły w takich odległościach, by zachować sztywność zabudowy i uniknąć możliwości zdeformowania burty podczas zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to przede wszystkim zintegrowany odlew profilowy o wysokości 400 mm. W sytuacji, gdy ścianka burty ma być wyższa, burtę taką montuje się z specjalnych profili o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być zwarto. Przykładowo dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm wystarczy dać trzy zawiasy umieszczone równomiernie co około 800mm.
Profile do przyczepy, ile zawiasów
Opublikowane w dziale:Bez kategorii