Skip to content

Zawiasy do kontenera jakie są ich rodzaje

Skrzydła boczne nazywane również dodatkowymi od wejść tylnych czyli głównych auta generalnie różnią się kątem otwarcia. Drzwi tylne, których zawiasy umieszczone są na pionowych krawędziach pojazdu, odchylają się o 270 stopni, by dały się unieruchomić wzdłuż lewej lub prawej strony kontenera. Przez to ciężarówka z otwartymi skrzydłami nie zabiera więcej miejsca i obok rampy załadunkowej można ulokować więcej ciężarówek jeden obok drugiego, a zablokować drzwi można po zakończeniu przeładunku i po odjechaniu na małą odległość od rampy. Za to drzwi boczne w kontenerze są umieszczone tak, że pozwolą się rozewrzeć w najlepszym razie o 180 stopni, bo kąt otwarcia minimalizuje ściana boczna kontenera. Drugim takim rozróżnieniem jest rozmiar przegubów, albowiem drzwi tylne zajmują całą przestrzeń, jaką wyznaczają rozmiary pojazdu od tyłu, dzięki czemu przeguby do ciężkich drzwi tylnych powinny być solidniejsze, silniejsze, gdyż muszą utrzymać po prostu większą masę. Drzwiczki pomocnicze do przyczepy przeważnie są delikatniejsze i mniejsze, gdyż stanowi je pojedyncze skrzydło. Dlatego (zawiasom|przegubom|zawiaskom} stawiane są inne wymagania co do ich obciążalności. Oba typy zawiasów są pojedyncze, czyli na jedną połowę na całej wysokości wrót przypada zależnie od potrzebnej wytrzymałości 3-4 sztuk. Jest jeszcze jeszcze jeden rodzaj zawiasów, tak zwane zawiasy listwowe, gdzie dwie zazębiające się|współpracujące ze sobą} połówki są połączone długą osią od początku do końca. Takie rozwiązanie przydaje się, gdy otwierana klapa ma się podnosić do góry, a nie w lewo czy prawo. Zawiasy do TIRalistwowe mają równy kąt otwarcia, jak przeguby do drzwi bocznych, czyli do 180 stopni. Przeguby listwowe spełniają także rolę daszka chroniącego przed przenikaniem wody do wnętrza – najczęściej są to stosownie przetłoczone odlewy aluminiowe, dzięki czemu ilość szczelin jest zmniejszona. Przeguby listwowe robi się także ze stali (surowej lub nierdzewnej) i poszczególne elementy jednej i drugiej części nachodzą na siebie naprzemiennie na jednej i tej samej ośce.

Opublikowane w dziale:Przemysł