Skip to content

Uszczelnienia do naczep aut ciężarowych

W dostawczakach niezależnie od typu nadwozia stosuje się rozległy wachlarz uszczelnień wysokospecjalistycznych. W autach transportujących elementy niespójne stosuje się uszczelnienia przy deskach burtowych. Ich kształt oraz elastyczność gumy są należycie dostosowane aby uniemożliwić przedostanie się ładunku poza skrzynię ładunkową. W konstrukcjach kontenerowych lub chłodniczych, gdzie powierzchnia ładunkowa jest w całości osłonięta, wykorzystuje się głównie uszczelki do drzwi. Na ich brzeg nakłada się twardy trzon, który wykonany jest z PCV. Miękką część stanowi grzbietowa część uszczelki, której elastyczność umożliwia koordynację dotykających się elementów ze sobą i powstanie hermetycznej powierzchni. Do drzwi kontenera lub chłodni można również wykorzystać uszczelki w całości wykonane z gumy. Dobór właściwej uszczelki jest bardzo istotny w samochodach, których funkcją jest zachowanie odpowiedniej temperatury transportowanego ładunku t.j. chłodnie czy izotermy. Odmienną grupę stanowią uszczelki do okien i szyb, których rolą jest zwarte połączenie ze sobą krawędzi metalu z krawędzią szkła. Najlepiej do tego celu kwalifikują się uszczelki z rozpieraczem. Główna część łączy dwie krawędzie, natomiast montowany w finalnym etapie rozpieracz stanowi wypełnienie i jednocześnie umożliwia sztywne połączenie materiałów.

Opublikowane w dziale:Przemysł