System drugiego poziomu w firance pozwoli w cwany sposób utrzymać dodatkowy zakres załadunkowy. W ten sposób daje się doładować na górnym poziomie dodatkowo nawet do dwunastu ton materiału. W przypadku załadunku samych palet standardowych zwiększa się dwukrotnie w ten sposób ilość miejsc paletowych w firance. Podczas transportów niewymagających zdublowanego załadunku, belki montażowe całego układu się standardowo pomiędzy główne elementy nośne jako dodatkowe zablokowanie palet. Zastępują w ten sposób typowe profile stelażowe. Rozwiązanie to cechuje prostota montażu i stosowania, przez co oszczędza się nie tylko przestrzeń, ale też czas potrzebny na przygotowanie samochodu do powiększonego załadunku.
Kłonice są podstawowym elementem nośnym, do którego wstawia się pionowe prowadnice z otworami w określonych odstępach. Na nich mocuje się [prowadnice pomiędzy kłonicami z podobnymi otworami, utrzymujące belki poprzeczne.
System odstępów pomiędzy otworami pozwala w razie konieczności ustalać umiejscowienie drugiego poziomu niezależnie w kolejnym przedziale pomiędzy sąsiadującymi dwoma słupkami.
Uzupełnieniem mogą być szyny wzdłużne dodatkowe, które mają mniejszą obciążalność i nie służą do dźwigania palet, a jedynie do zablokowania składowych unieruchamiających kartony, czyli przegrody pomiędzy burtami czy pasy unieruchamiające. Dźwigary dodatkowe mocuje się w uchwytach, w które w razie potrzeby można zamocować również standardowe ograniczniki (drewniane albo aluminiowe).